tisdag 4 mars 2014

Bra vård

Den vård samhället bjuder får så mycket stryk så jag vill passa på att ge litet beröm. För nog finns det bra saker. Trots att vi väntar - i telefonköer och väntrum. Trots att vi inte ser vår läkare utan får samtal av hen de mest märkliga tider. Vi möts av vänlig personal som gör sitt yttersta. Åtminstone jag har en läkare som går till grunden med problemen och tar mej på allvar. Jag får gå på undersökningar som kostar massor inom den privata vården. Vet inte ens vad hela min vårdrumba kostar mej. Men det kommer väl en räkning. 
Undersökningar pågår, ja men ett faktum är att jag redan nu inser att jag kan göra något själv. Vad man än kommer på så har jag högt blodtryck. Det ska jag kunna jobba på. Mera motion. Mindre salt. Det är vad jag har tänkt satsa på. Märker att det går ganska lätt att halvera saltmängden. Men frågan är om det är tillräckligt. En tesked per dag är inte så mycket...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar