tisdag 18 februari 2014

Simteknik

Jag är ganska nöjd med mina simkunskaper. Ni ska veta att det i mitt betyg från folkskolan år 4 står "ej simkunnig". Idag simmar jag långt och tydligen inte helt långsamt. Beror ju på vem man jämför med. Men det finns de som simmar långsammare om vi säjer så. Jag brukar utmana mej själv och simma förbi. Och det lyckas - och jag får upp flåset litet. Men i övrigt - min teknik! Stolt med huvudet högt simmar jag. Nacken tar stryk. Munnen fast näsan öppen. Får jag vatten på mej blir det genast panik. Det gör ju så ont! Och mina reflexer fungerar inte alls. Har ingen träning i att vara under vattnet. Brukar säja att jag skulle simma över till Umeå om ingen skulle stänka vatten på mej.
skulle behöva lära mej simteknik - dels för att simma snabbare och dels för att våga hålla huvudet under vattnet. Kollade idag - jo, måndag kväll är det simklinik i 50 m bassängen. Då får man hjälp av instruktörer. Tror faktiskt jag ska nappa på inkommande måndag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar