måndag 24 februari 2014

I vårdsvängen

Det blev dagen i vården. Jag tog mej till min egen hvc imorse för att tala om min andfåddhet. Fick kontakt med en behaglig skötare som konstaterade att blodtrycket var litet förhöjt och att pulsen var hög. Ekg togs. Remiss till huvud-hvc för blodprov, lungröntgen och (sic) ekg. Gick inte att sända och jag fick inte ta med det första. Tala om att slösa!. Sen blev det att sitta och köa. Och köa. 14 före mej i kö när jag kom före kl 11. Typ 16 kom jag in. Som jag trodde - det blev en heldag i vårdsvängen. Men bra på många sätt att se hur det fungerar. Och se att man nog är ganska tålmodig. Och många, många har jag talat med. Bekanta och obekanta. Det har skrattats och gråtits. Det blir så på en vårdcentral. Livet och döden är nära. Fantastiska vårdare har jag haft att göra med. Och fint var det att ha kontakt med folk via Facebook.
Och som kronan på verket - en tjusig läkare. Som dessutom sa att   mina värden var helt ok och att tryck och puls troligen beror på att jag är på för hög dos tyroxin. Så nu blir det sköldkörtelprov av - bara min hvc skriver remiss. Pust - hungrig och med värkande huvud. Oäten och odrucken en hel dag. Mat på gång.
Och vill det sej blir det simhall ikväll i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar