fredag 28 februari 2014

Lunch

Det vet vi väl alla att det är prisvärt att äta lunch ute. Åtminstone i Vasa är konkurrensen så stor att de flesta "dyra" restauranger också får ta skeden i vacker hand och servera lunch till priser som inte motsvarar det de serverar på annan tid. Och väldigt många ställen finns. Med olika sorts mat. Jag vet att jag borde utnyttja lunchställena oftare istället för att koka mat för mej själv (vilket nog inte är så dumt heller). Men att få till det. bestämma med någon tillräckligt länge på förhand. Det där med bokningsångest ni vet. Gå ensam när andan faller på? Hittills har det inte känts bra. Med efter en underbar lunch på Panorama igår insåg jag (och också mitt sällskap) att det är ett ställe man gott kunde gå ensam till. Känns nästan som ens eget vardagsrum. Och en massa människor man kände. Och ett svenskt rum. Jag tror jag ska testa nån dag bara för att se hur det känns. Och det bör förstås nämnas att maten var super. Så super att man nog inte kan göda sej där alltför ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar