måndag 25 november 2013

Kritisk massa

Jag administrerar ganska många grupper på Facebook och jag bara tycker så mycket om dem. Och därför blir jag så glad när det är aktivitet i grupperna och när det kommer nytt folk med. Och det tycks vara så att det som i så många andra sammanhang tycks finnas en kritisk massa efter vilken det bara exploderar. Just nu tycks "mina" grupper Korsordshjälpen och Österbottniska dialekter vara i ropet. Det bara dråsar in folk - med den lilla gruppens mått mätt. Och så är det ju förstås - en grupp får spridning när många personer nämner den/det syns att vänner är med i gruppen. Gillar. Och min favoritjobbgrupp - Studiehandledare börjar också vara rimligt stor (och superaktiv). Min vackraste grupp - Tillsammans i Österbotten - varken drar eller har nån aktivitet. Men kanske snart...


1 kommentar:

  1. Och ja, Efterlyses Vasa som jag är medadministratör för - den har haft så många som har sökt medlemskap att man ibland har funderat om det har varit nåt skumt på gång...

    SvaraRadera