onsdag 13 november 2013

Felprioritering

Den senaste tiden har jag varit överhopad. Intensivt på jobbet, jobbrelaterade bokningar, egna bokningar. Har inte blivit det där lediga alls. Och det är något jag faktiskt tycks behöva. Annars blir det stress och snurr i huvudet och korta nätter (trots att jag somnar ganska bra) och huvudvärk. Och detta trots att mycket är sånt som jag har varit väldigt glad åt. Men jag tycks behöva de här tomma dagarna då jag bara får glida fram. Och det jag i de här fullbokade tiderna har skalat bort fört att åtminstone få en lugn stund hemma har varit motionen. Dumt dumt. Det är just när det är som tjockast som man borde ta sej ut för att få frisk luft och kroppsrörelse. Dessutom har jag inte kunnat gå på mina oaser - stavgången och sömnskolan.
Ännu större orsak att ta sej ut på en långpromenad. Men så inte. Bara inne - mellan jobb och hem. Tack och lov blir det stavgång imorron innan jag sätter mej på tåget rosig och fager för en jobbresa till Hesa. En jobbresa kombinerad med ett väninnebesök. Ser mycket fram emot det men ser också fram emot en lördag som hägrar i fjärran - en lördag då jag får köra på lördagsrutin.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar