fredag 29 november 2013

Jul, jul

Nu börjar det äntligen bli rumsrent att vittna om hur mycket man tycker om julen. Och hur mycket man spelar julmusik. Har fått litet smussla med det hittills. För mej finns det inget "för tidigt" när det gäller julen. Dvs den jul jag kallar jul. Bortom stress och kommersialism. Den jul som finns inne i mej och som bara förstärks av yttre attribut som julmusik, gamla kära julprydnader, dofter, blommor och annat som brukar komma. Och det vackra. För nog är det vackert med julpyntade städer och dekorerade skyltfönster. Därför njuter jag också av att affärsmännen börjar i tid - men jag köper inte just någonting av det de bjuder ut - annat än med ögonen. Idag får jag gå ut och njuta av min vackra julstad och pynta mitt hem. Ljusserierna är redan riggade, huset är städat - njutning på hög nivå. Min julkänsla kommer nog från barndomshemmet - naturligtvis modifierad. Tack och lov sitter den så djupt i mej att den finns kvar trots att livet blev så annorlunda.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar