tisdag 17 juli 2012

Skratt och skämt

Jag undrar när jag har skrattat senast. Eller när Bo och jag har skrattat senast. Eller skämtat. Det som vi har varit så bra på. Vi har lett - roat, värmande, kärleksfullt men skrattat gott - nej , jag tror det är länge sen. Är det nu så att skratt är en lyx som förekommer bara när man mår bra, när man är hel? Eller har det varit så att våra samtalsämnen inte har varit sådan att de inte har lockat till skratt. Det har förstås handlat mycket om det praktiska och kring sjukdomen. Men jag tror inte heller att jag har skrattat tillsammans med andra. Vilka andra förresten? Jag har ju inte träffat nån. Och det är mitt eget fel. Många har bett mej komma men jag har sagt nej till praktiskt taget allt. Har inte orkat umgås. Inte orkat tala. Men mer om det senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar