fredag 20 juli 2012

Anpassning

Jag känner att jag nästan har blivit folkskygg under B:s sjukdomstid. Jag har rört mej mellan soffan ,B:s breda säng och närbutiken. Ibland jobbade jag ju men det är ett tag sen. Ibland for jag till Sundom men det var korta ryck. hade jag ärende till stan - typ apoteket (som väl var den vanligaste orsaken att röra sej i centrum) så gjorde jag det jag skulle och höll på att gå upp i limningarna om jag måste vänta länge och så fort hem till soffan och datorn eller en Sudoku.
Nu skulle det gälla att anpassa sej till folk. I princip har jag ju stan som mitt andra vardagsrum och älskar att dalla runt i butiker. Men tydligen ska man må bra för det också...
Idag var jag en sväng - och kom tillbaka med en dyr landstigningsjacka - dyr trots att den var på rea med 30% rabatt. Kändes bra och jag tror att B skulle ha sagt grattis. Nu var det istället dotter M som sa det.
Det är bara att ta tjuren vid hornen och öva. Samhällsanpassning kallas det väl...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar