torsdag 25 februari 2021

Papper, papper

 Jag har börjat ta som eftermiddagsvana att dyka ner i bokhyllan och rensa ut. Oftast blir det att ta fram en mapp eller en tidningsställ (heter det så) och gå igenom.
Och konstatera att av det det jag omsorgsfullt har sparat är det mycket som inte har nåt värde mera.
Idag var det ett tidningsställ fullt med recepthäften som togs fram och nagelfors.
Och jag kan lova att nästan allt kastades. Och själva stället också - det var nött och fult.
Alla receptbilagor som jag nogsamt samlade på - både från B:s Samarbete och från mina egna PIrkkatidningar. Minns inte att jag ens då skulle ha använt dem för att hitta mattips.
Vissa saker fick bli kvar. Tex mammas handskrivna recepthäfte. Kanske hittar jag nåt där som hon lagade och som jag tyckte om medan jag bodde hemma. Eller så inte. Får vara litet nostalgi.
Mat av vilda växter - utrivet ur nån tidning - också det fick bli kvar. Och en samling recept som ett gäng studerande producerat.
Och det var ungefär det.
Har på känn att det kommer att försvinna mycket ur bokhyllan nu när jag är på g. I maklig takt.
Alltid bra ifall man skulle få för sej att flytta - och annars också är det bra med luftighet. Det kommer ju nytt som ska in.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar