söndag 8 juli 2018

Så lika och ändå så olika

Det är så intressant att se hur andra kollofolk har planerat sina hus. I princip har vi likadana hus. Nå det är inte sant men de flesta av oss har stockstugor med loft. Endel sover uppe på loftet, endel i rummet bredvid köket och endel i "vardagsrummet". Också andra variatoner förekommer.
Orsakerna till att man köpt kollostuga varierar också. Men jag antar att odlingslängtan har varit drivkraft för de flesta. Någon behöver semesterboende. De flesta kommer dock från Vasa och kör mellan.
Jag har en känsla att de flesta på sommaren/semestern bor på kollo och far hem till stadsboendet då och då.
Och sen inredningen. En berättade att hen började från tomt bord-hade inte haft når sommarhus förr. Kunde köpa möbler som passade precis och kompletterade med nåt som fanns i hemmet. Nån köper Ikea och bygger om efter behov och behag.
Och så jag då som bygger upp min inredning efter det jag har kvar efter att ha sorterat ut på torpet.
Senast igår bestämde jag mej för att testa det däer bordet för "candle light dinners" så nu är det rumsterat om i ett hörn på nytt. Välsignade loft som tycks ta emot hur mycket som helst.
Det är med skräckblandad förtjusning jag tar fram en av de bananlådor som ännu finns i uthuset. Vad ska jag möta där? Går det att få inplacerat? Blir det till samlingen Hoppetsstjärna.3?
Idag tog jag in en låga med påskriften Smått och gott. Lär ta en tid innan jag fattat beslut om allt det som finns där. Tids nog...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar