fredag 27 juli 2018

Coolern

Det står högt i kurs nu - apparaterna som kyler, som gör inneluften litet mer dräglig.
I stan har jag ingen sån - och med min krumbuktiga lägenhetsform får jag inte heller korsdrag. Så jag lider med typ 29 grader i sovrummet när jag ska gå och lägga mej. Solen har dessutom på kvällen legat på och värmt upp sovrummets tegelvägg och brakat in genom de två stora fönstren. Olidligt.
På kollo har jag lyxen att ha en luftvärmepump. När jag nu har kommit underfund med den inser jag att den är toppen. Dörrar och fönster stängda, pumpen på lågt varvtal en lång stund. Inte som i jag försökte först - ha igång bara en stund före läggdags. Behövs dessutom på dagen också då solen ligger på. Den har inte speciellt mycket ljud och luften som strömmar ut byter riktning (air swing). Känns riktigt behagligt.
Perfekt. Borde egentligen finnas i alla former av boenden om den här sommarvärmen har kommit för att stanna. Lär inte bli dyrt att använda den heller.
Och ja, nåt som man lätt glömmer nu just - den kan ju användas för att värma upp också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar