tisdag 10 juli 2018

Alltid något

Det kändes gott att fara från kollo med en liten skörd idag. Rädisor - riktigt präktiga och små små potatisar ur baljan där mitt trångbodda potatisland finns i år.
Ni ska veta att jag har saknat mina skördekorgar från Sundom. Mer än jag hade räknat med. De där som blev tyngre ju längre sommaren framskred. Både mat och blombuketter fanns där.
Blombuketter som gav mej de fina doftupplevelserna som jag har missat i år. Om man undantar rosendoften på väg till kollo-toan.
Bären som fyllde frysen, potatisen den fina som åts under andakt. Som gav mej känslan av att jag var rikast i världen.
Men ok - jag visste att det skulle bli ett annorlunda år. Och som sagt - idag kom jag hem med en liten skörd.
Kanske jag beger mej ut på bärletning i skogarna - bara det skulle bli litet svalare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar