onsdag 20 september 2017

Gå försiktigt!

Jag cyklar inte - av rädsla för att skada mej om jag faller. Jag är mycket mån om att använda piggskor på vintern för att inte halka.
Och så händer det då - inomhus i mitt eget hem. Jag faller. Och det lär väl varadet vanligaste stället att falla på.
Jag skulle bara. Kurvade från toa mot köket och steg troligen på en sko som var nåstans på min kurvväg. På ett halt golv. Och plötsligt kände jag att jag inte hade nån makt att hålla emot. Jag föll ihop på golvet.
Hade dock änglavakt. Det enda som slog i nånting var vänster armbåge. Det onda jag känner i höger sida är nog bara en muskelsträckning. Känns bättre idag och jag kan röra mej normalt.
Litet kusligt att tänka hur snabbt det kan gå. Och hur ödesdigert resultatet kan vara.
Tänk en äldre person som inte kan ta sej upp från golvet, kanske förvirrad efter fallet. Igen - efterlyser enklare larmanordningar än de som bjuds ut idag.
För mej var resultatet efter fallet det att jag igen fick tänka - Gå långsamt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar