lördag 5 augusti 2017

Jag - en mes.

Var på väg på dans till Maxmo ikväll men så imorse bestämde jag att inte. Mesade ur helt enkelt.
Jag vet att jag behöver rycka upp mej och göra nåt annat på lördag kväll än att soffhänga och tyckte att en sommardans i maxmo skulle sitta. Gillar dansmusik och det verkar vara ett lämpligt småmysigt ställe.
Men när jag tänkte rätt på saken och fann att jag inte vet vad som kändes värre - att bli uppbjuden eller att inte bli uppbjuden -ja, då insåg jag att jag inte ska fara. Det där med att bli uppbjuden - det har att göra med att jag helt enkelt är osäker på hur jag skulle klara av att dansa. Otaliga år sen senast, hör till den förlorade generationen som dansade tryckare och disco. Kan alltså inte.
Och dessutom läste jag att serveringsutrymmet troligen är fyllt av pyttipanna-os. Det skulle servaras sånt alltså.
Synd - skulle ha varit skoj och jag minns hur trevligt jag har haft på Maxmodanser förr.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar