onsdag 9 april 2014

Tablå

Läste i dagens Vbl en kolumn skriven av min studentkamrat Kjell Herberts. Om TV-tablåerna i tabloiden. Hur man prioriterar när man väljer ordningsföljden. Hur alla de finska kanalerna kommer före femman - i de svenska dagstidningarna. Jag vill ösa på med litet mera kritik av tablåerna. Kritisera en förändring som kom när tidningen började komma ut i tabloidform. Nämligen det faktum att man inte mer kan se skillnaden på vad som är film, dokumentär eller annat. Allt är lika jämnsvart. Måste säja att jag inte minns hur det var förr men då såg jag snabbt vad som var film och serier - dvs det som jag mest är på jakt efter när jag planerar vad jag ska spela in. Har talat med Vbl om problemet och de förklarade just det som Kjell också var inne på - man använder samma tablå i alla svenska tidningar . Och att avvika från det skulle kosta pengar. Man lyssnade dock på mej och skulle fundera. Men ännu är det lika svart och tjockt. Och det har faktiskt lett till att jag inte ser på tv-programmen i tidningen mer utan bara i den tablå som jag får i digiboxen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar