onsdag 23 april 2014

Hallux

Den gör sej påmind nu när de breda vinterskorna borde bytas ut mot nåt annat - nåt lättare. Och inget av det gamla passar. När man står i skoaffär efter skoaffär och konstaterar - för smal. Ofta utan att man ens provar. Det som nu skulle behövas är ett par svarta lättare uteskor och ett par läckra festskor som ska passa till den hippieklänning man ännu inte har hittat. Och hallux valgus-knölen på vänster fot tycks utgöra ett oöverstigligt hinder. Om inte annat så finns det nån söm som trycker på inne i skon. Ogillar. Men jag vill inte operera! Har hört av flera att knölen har en tendens att komma tillbaka. Och jag har ju inte konstant värk. Jumpar flitigt och spretar med tårna. Borde kanske skaffa ett par skoinlägg. Hittade "tåutspretare" i lådan. Verkar bra bara man skulle komma ihåg att använda dem. Allt möjligt ska man dras med! Men jag är glad över att jag har fått njuta av läckra skor i yngre år. Det har varit både sirliga klackskor och läckra ballerinaskor.
Och ännu är inte allt hopp ute - det verkar finnas en del platta breda skor i vår. Kanske jag snubblar över ett eller ett par lämpliga par.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar