torsdag 3 april 2014

Fokus på

osteoporosen tycks jag nog ha hela tiden nu. Alla krämpor har fått en ny förklaring. Tårna värker och domnar - tidigare: artros och det får man dras med. Värk i gammal fraktur i höger fot - tidigare: gamla ärr blir som nya när man blir äldre. Värk i andra foten på motsvarande ställe -tidigare: fantomsmärta (?). Ont i korsryggen när jag jobbar tungt - tidigare: det får väl alla. Värk i axlar och överarmar - tidigare: dålig arbetsställning, spänningar. Diffus muskelvärk - tidigare: biverkningar av kolesterolmedicinen, borde jag månne ta paus. Nu: det kan vara osteoporosen.
Fick tid till fysioterapeut via personalhälsan. Vill diskutera litet vilka rörelser jag eventuellt ska undvika. Annars blir det bara så att jag skolar mej på Internet. Läste igår om att situps och vedhuggning är sånt som ska undvikas. Men som sagt - en klok person ska få berätta.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar