måndag 28 april 2014

Inga kläder

Åtminstone inte dimissionskläder. Åt mej. I Vasa. Vet inte hur länge jag har kollat nu. Har gått så långt nu att jag kliver in i butiker och kungör att jag håller på att bli desperat. Blir omhändertagen av nån som vill veta vad jag söker. Vi avhandlar hippieklänningen som inte finns. Klänningen som slutar över knäna - de knän som ropar på tjocka strumpor eller leggings. Klänningen som slutar just under knäna och då ropar jag - tantvarning (åtminstone på mej). Tunikor - jess för då kan jag ha mina vita vida byxor och behöver inte ens jaga nya skor - det finns nämligen inte heller. Alltför smala tunikor. Ärmlösa tunikor som kräver en schal och det blir för maffigt. Nåt enkel skjortaktigt - eventuellt - men litet för kort. Men jag tycks vara ganska bra att förklara vad jag vill ha - åtminstone dagens biträde sa att hon precis vet vad jag söker. Det var bara det att det inte fanns. Men jag hade en trevlig stund.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar