torsdag 17 april 2014

Återbruka

Jag är med i en alldeles underbar och nästan överaktiv grupp, Återbruka mera (https://www.facebook.com/groups/215658688640/). Många använder ett uselt språk. Särskrivning, "vart har du hittat..." och annat därmed jämförbart är nästan regel. Och visst grälas det i gruppen. Är det återbruk när man målar furubordet vitt? Är det återbruk när man köper nytt och gör till något annat?  Och den som försöker tala om brandfaran i att använda små glasburkar med diverse spetsar pålimmade - dem sopar man ofta golvet med. Och av pysslen att döma står lastpallar som spön i backen. Och gunåde den som försöker pipa till om att vissa av dem är impregnerade och därmed inte lämpade att använda hur som helst. Och få medlemmar tycks ha hittat sökfunktionen. "Kan någon säja vart det och det inslaget är". Men gruppen är ändå vänlig och det finns alltid nån som lugnar stämningen och skriver nåt uppmuntrande. Och många lastpallstips är verkligt bra.
Och ja - jag menar det jag skrev i början - gruppen är underbar. Och där finns massor med trevliga återanvändningstips. Något som jag ju älskar. Har nog en hel del tips själv också men har ännu inte bidragit. Tänkte eventuellt ge länken till min bloggsida i den här bloggen - "Sippan och det ekologiska fotspåret". Bara gillar att ta till vara! Och rekommenderar Återbruka-gruppen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar