torsdag 23 maj 2013

Serviceminded

Uppfylld av den fina hanteringen av mitt routerproblem på Anvia igår kom jag att filosofera över service över lag. Att se de tre killarna som ivrigt hängde över datorn som skulle fixa mej Internet på torpet. En syn för gudar. Och det att de betedde sej så må ha att göra med att de var intresserade själva. (Sen hade de tydligen tid just då). Har man intresse för det man gör engagerar man sej, gör ett bra jobb och får beröm och är inne i den goda cirkeln. Jag har upplevs samma goda service och intresse på tex Claes Ohlson och DNA och Anttilas Top Ten också - sådär om man talar om hela företag. Vet inte , kanske de har nån policy att anställa folk som på sin fritid också sysslar med datorer/telefoner/elektronik. Och den vägen har ett genuint intresse. Och är det lättare det än att ha intresse för potatis och babyblöjor. Svårt det här med service men jag upplever att jag ofta blir betjänad med engagemang och kunskap.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar