torsdag 9 maj 2013

Diskussionsforum kontra Facebookgrupp

Undrar om det är så att "gamla tiders" diskussionsfora (så heter väl forum i pluralis) har ersatts av Facebokkgrupper. Vet inte för jag har väl aldrig varit med i nätdiskussionsforum. Annat än Topfield-forumet när jag hade köpt min digibox. jag visste egentligen aldrig vad som fanns och var jag skulle söka. Med Facebookgrupper är det annat. Man får förslag - man skriver in ett ord i sökrutan och vips så hittar man en grupp. Den mest udda jag har varit med i är gruppen som tjoar för att Android ska klara av Ad Hoc Wifi-nät. Vi var nog inte många där. Eventuellt var det en gilla-sida. Nå hur som helst - grupper av alla de slag. Lätta att skapa, lätta att administrera, lätta att marknadsföra. Toppen. Har själv skapat många som har stort antal medlemmar. Min nyaste "Språkgrodor före och efter kyssen" - en språkriktighetsgrupp - är jag mycket glad i. Och speciellt glad är jag att Finland och Sverige möts på ett så konstruktivt sätt i gruppen . Heja Facebook.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar