torsdag 16 maj 2013

Tidsbegränsat

Har märkt under mina lyxiga halvlediga veckor att det har varit svårt att få saker och ting uträttade. Har levt i tron att det har att göra med min livssituation - att jag bara inte haft ork. Men jag är inte helt säker på det . Efter att ett par gånger ha sett vilken energi jag lyckats frigöra när min tid har varit begränsad måste jag eventuellt revidera. Nån dag när jag ska på jobb på eftermiddagen , nån vecka med "bara" en ledig dag - oj vad jag har jobbat effektivt hemma. När det har funnits en tidsgräns. Börjar misstänka att pensionärers klagan över att de inte får nåt uträttat har just med det att göra - de har ingen tidsbegränsning. Gör det sen... Inget fel på det men det verkar för en del att bli ett problem. Hoppas man hittar en balans mellan effektiva dagar och dagar som bara får flyta om man blir pensionär en dag. Och framför allt - att man är nöjd med det man gör eller låter bli att göra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar