onsdag 15 maj 2013

Bara borta

Avskyr att tappa bort saker. Det är så onödigt.
Var just ute på gården i stan för att lyfta ut trädgårdsmöblerna ur vinterförvaringen. Den som hade ställt in dem i höstas hade lossat ett par skruvar. Helt onödigt. Men i alla fall behövde jag verktyg för att få det hela att fungera och använde mitt fina skruvset som jag fått av B. Allt frid och fröjd. Använde ett verktyg med utbytbar skruvdel. Och när jag var klar var den lilla utbytbara rackaren borta. Gråsvart som mullen, som stenarna. Nånstans inne i fjolårsgräset. Jag okulärbesiktigade med brillor på näsan. sökte med känsliga fingrar - konstaterade att haren hade haft stället som toa. Tog fram räfsan. Gick tom in efter min starkaste kylskåpsmagnet. Inget resultat. Hate it! Och det var ju den som passade till skruvarna. Så nu är det att hoppas att ingen tomte öppnar skruvarna nästa gång bordet ska ställas undan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar