söndag 14 augusti 2022

Betala

 Köper man så ska man betala.
Jag har ju äntligen blivit så klok att jag inte håller pengar på nollräntekonton utan parkerar dem i fonder. Som ska ge avkastning. Men si det gör de inte nu. De var tom på minus när jag skulle börja ta hem pengarna.
Banken tyckte förstås att jag skulle låna hela summan. Det tyckte inte jag.
Så jag blev en typ som jag inte vill vara. Kolla börsen varje dag för att se när jag kan sälja.
Gillade inte mej själv.
Men lärde mej en massa på vägen. Hur förlust kan kvitteras mot vinst - köpa, sälja själv via appen (visste jag nog från förr).
Långa samtal  med min bankkvinna som bedyrade att det var så trevligt.
Nå nu har jag fått hem pengarna och det är frid fröjd och salighet på den fronten.
Men en oväntad sak att sätta tankearbete på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar