söndag 12 september 2021

Nu blir kvällarna kyliga och sena

 Höst. En mängd Fb-uppdateringar om hur jobbigt, sorgligt, vemodigt, tungt det är att stänga sommarhus för säsongen.
Helt befriad från såna känslor är jag. Jag tycker det är skönt. Skönt att inte behöva tänka att man borde fara till kollo. Skönt att slippa separationsångesten både hemma och på kollo. Skönt att få boa in mej i hemmet i stan. Skönt att det blir mörkt och svalt. Skönt att fylla lagren med skörd. Skönt att min bästa årstid, hösten, är kommen. Den utgör ju raka spåret till ni vet vad.
Nu får jag ha mina underbara veckoslut i stan i fred. Ett lugn infinner sej. Jag sover bättre.
Nu önskar jag bara att det skulle komma nån obokad dag mitt i veckan så jag skulle få avsluta höststädandet.
Och - jag säjer inte att jag inte vill och skall besöka kollo. Det känns bara fint att fara när andan faller på utan att känna ett tryck att man ska fara för att det är si och så.
Tex idag skulle jag ha farit för att jobba i trädgården men vätan hindrade mej. Verkar som om det skulle bli klarare nästa vecka så kanske nästa söndag...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar