torsdag 23 september 2021

Smoothie

 När det började talas om smoothies ryggade jag tillbaka. Det som de frälsta visade fram var en grön mönja där de gjort det bästa för att dölja den hälsosamma grönkålens konstiga smak. Och det här kallade de morronmål. No way när det gäller mej.
Karrikerar ju nu förstås men det har inte blivit min grej. Till igår då jag inser att jag också använder smoothie. Och gillar.
Eftersom jag har så ynkligt med svarta vinbär nu att jag inea har till min morronmålsröra har jag hela sommaren mixat apelsin . Inte pressat för jag vill ju ha alla fibrer.
Upptäckte just att min blender kan användas för ändamålet och då insåg jag att det här ju också är en form av smoothie. Den massa jag har haft så svårt att förklara. Och gott är det.
Och grönkålen hittar sin plats på Kalles kaviar-knäckesmörgåsen. Och smakar gott där.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar