torsdag 14 januari 2021

Fåfängt?

 Igår hade jag en så bra rubrik för det här inlägget men den har jag glömt.
Men tankarna finns kvar.
Jag sitter med i flera planeringsgrupper just nu. Och vi planerar och funderar och bokar och ställer till - i Coronans skugga.
Igårkväll var jag på ett planeringsmöte för en trespråkig Taizémässa. Ett samarbete mellan den finska och den svenska församlingen. Planeras till den 4.4. Och vi konstaterade att om dagens restriktioner med att max 10 får samlas lyckas vi inte ens med en strömmad version. De inblandade är fler än10. 
Är också mitt i planeringen av studentjubileum - 50 år sedan jag blev student. Enligt planerna i augusti. Konstaterade att vårt matställe stänger 22.15 och vi hurtiga samskoliter vill nog kanske litet mer. Men vad jag förstår stänger alla restauranger 23 enligt nuvarande restriktioner. Dessutom har vi en  hel drös som måste sitta i karantän före festen om läget är som nu.
Nästa vecka möte två inför Gemensamt ansvar - insamlingen. Där vi nästan uteslutande har haft äldre personer som insamlare. Hur få unga insamlare om vi äldre inte kan/vill. Vi har skjutit på det hela till senare i vår - med hopp om att kunna vara ute.
Så nog ställer den till det - Coronan. Men det här är ju småsaker jämfört med tex kultur- och idrottsbranschens planeringar som med stora ekonomiska och andra förluster kan gå i stöpet.
Tror att det bästa är att bara positivt räkna med att det ordnar sej men vara beredd på att det inte gör det.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar