måndag 9 november 2020

Pivo eller Mobile Pay eller...

Brukar ibland gå in och handla nåt smått i fina närbutiken som finns på min promenadväg. Så också idag. Med varorna i köpkorgen inser jag att plånboken är hemma.  Plocka tillbaka allt och komma senarre?
Nej, jag har ju telefonen. Har länge tänkt testa det här med kortlös betalning men det har inte blivit av.
Får väl testa då. Gick inte riktigt som på Strömsö. Trots att apparna finns.
Mobile Pay: Inloggningskod. Kom inte ihåg. Kön växte så jag kunde inte tänka alltför mycket. Senare kom jag nog ihåg. Har ju tänkt logiskt när jag skapade den, si.
Pivo: Inloggning med fingeravtryck, jee. Kontaktlös betalning: Aktivera. Skulle säkert ta ännu längre tid. Bara att skippa det också.
Har använt de här båda för att betala till namn eller givet nummer. Men kan nog vara värt att använda för att betala i automat också. Slipper ha kortet med.
Nu får jag en hauska puolituntinen för att klura ut vilken av apparna som är bekvämast. Och kanske testa ikväll då jag går på bio.
Och varorna då? Lämnades kvar och jag traskade hem och tog bil och plånbok och for för att betala.
Och hann hem till Gympa med Sofia.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar