tisdag 16 oktober 2018

Koldioxidavtryck

Jag föreställer mej att jag lever rätt så miljövänligt. Men så mötte jag testet från Sitra. Testet som mäter mitt koldioxidavtryck. Testet om gav till resultat att mitt koldioxidavtryck är betydligt större än genomsnittet för dem som varit inne och gjorttestet.
Speciellt mycket avvek det på boende och shopping.
Är det nu så förfärligt oekologiskt att bo ensam på 64 kvadrat i ett fjärrvärmeuppvärmt hus? Undrar om shoppinges höga värden kom av att jag fyndar på loppis. JJag kan ju ine säja att jag inte gillar att shoppa eftersom jag gillar. Fast resultatet av mitt shoppande blir ofta noll. Eller som i lördags - ett paket liktornsplåster (hmm, undrar vad det säjer om mej).
Nå nu kom jag bort från ämnet.
Seriöst - jag är förvånad över hur oekologiskt jag lever - och vet  egentligen inte hur jag ska bättra mej.
Testa gärna själv här.
Och här i bild mitt skruttig resultat



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar