onsdag 22 november 2017

Lång natts färd mot morgon

Blodprov. Bl.a. kolesterolprov. Betyder att man ska vara utan mat i 12 timmar. Det är inget problem - tankade dessutom en extra pirog på kvällens möte.
Problemet denna gång var mina konstiga nattvanor. När jag inte får sömn brukar jag gå upp och ta en nattmacka som gör mej behagligt slö. Plus att det är en trevlig sak att göra.Dessutom - om det inte hjälper tar jag nåt piller/del av nåt piller.
De där konsterna var uteslutna nu. Plus att jag var så medveten om att det inte skulle bli nån hjälp.
Betydde att sömnen bara inte kom. Och sömnen bara inte kom. Inga sömnskoleknep i världen hjälpte.
Läste nåt kapitel, gick upp, låg på piggmatta, försökte slappna av.
Huj vad jag låg länge innan jag somnade. Men var igång klockan 7 och i god tid på sjukhuset klockan 8.
Och också dagar efter dåliga nätter blir bra dagar. God morgon och god dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar