lördag 15 oktober 2016

Varje vecka

Har inlett ett projekt. Varje vecka ska ett plagg rensas ut ur garderoben. Jag insåg i samband med ängersaneringen att det finns massor med kläder som jag gott kan avvara. Det handlar om den variation av kläder som jag behövde medan jag jobbade, om kläder som aldrig riktigt hittade sin plats, om kläder som helt enkelt har levt sin tid.
Och det som gör det litet lättare att göra sej av med kläder idag är det faktum att inget behöver kastas. Det som inte hamnar i röda kors-påsen hamnar i lumppåsen som jag tar till H&M.
Och ja, jag vet att jag efter ett tag kommer att leta just efter det plagg jag nyss gjorde mej av med. Men - sånt är livet.
Har inte bestämt hur länge jag håller på men jag hoppas att det ska pågå så länge att det blir luftigare i garderoben. Det skulle också gälla att inte köpa så mycket nytt.
Just som jag har bestämt det här ser jag en Fb-vän som gör sej av med ett föremål per dag. Aldrig får man vara värst!
Men huvudmålet är - färre saker åt folket, mera luft i garderober och skåp. Är du med?



1 kommentar:

  1. Du kan också komma med dina gamla kläder till Lindex ��

    SvaraRadera