måndag 8 augusti 2016

Byggboom

Vad det byggs och renoveras i min närhet! Under min morgonpromenad får jag ofta gå ut på gatan för att trottoaren är upptagen - av byggverksamhet. Trottoaren avspärrad, byggfordon som blockerar. Ett helt nytt huskomplex byggs nära skattebyrån. Långa huset på Storalånggatan piffas upp till oigenkännlighet. Huset en bit längre ner på gatan är helt inplastat. Grannhuset till mitt ska målas. Svenskhuset omvandlades från kontorshus till bostadshus. Bara för att nämna några. Skyliftar här och skyliftar där. Och det är ju så positivt! Att vi har råd att satsa. Att vi sysselsätter.
Snart kommer jag själv att bidra. Mitt eget hus och huset där min arvegodslägenhet finns ska båda ha fönsterbyte. Kostar pengar men ökar värdet och komforten.
Hoppas all aktivitet i stan betyder att vi ser ljus i den ekonomiska tunneln. För jag har den uppfattningen att det inte enbart gäller Vasa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar