fredag 8 juli 2016

Tystnad

Jag tassar runt i ullsockor och vattnar mina blommor. Golvet knarrar inte. Det är så tyst! Det är en sån njutning.
Då slår det mej hur tyst det är i mitt hem för det mesta. Jag bor ensam - är ofta ensam i hemmet. Har sällan på radion. Det enda program jag aktivt har på är det klassiska önskeprogrammet på tisdagar. Plus det som råkar komma när jag ibland får lust till radioljud när jag pysslar i köket. Men om jag försöker med radio annars så stänger jag snabbt - skramlig musik och prat som inte engagerar mej.
Min egen musik och streamad musik väldigt sällan trots att jag gillar musik. Men på nåt sätt räcker fantasin inte till för att hitta musik som skulle passa min stämning. Undantag julen då jag spelar musik mest hela tiden.
Telefonen ringer väldigt sällan - kontakterna sker via chatt.
TV-n har jag på när jag ser nåt inspelat plus nyheter som jag ser live. Annars tyst.
Trist tyst kanske. Men jag njuter. Ljud kan jag väl få annanstans.




1 kommentar:

  1. Ibland gillar jag också att sitta tyst i yllestrumpor, under min varma filt. Detta är riktig avkoppling för mig.

    SvaraRadera