söndag 15 november 2015

Skratt-terapiterror

Huu. Magen knöt sej. Under kvällens avsnitt av Solsidan. Då Anna blev bjuden på upplevelsestund av Oves fru - Annette heter hon visst. Och det som det handlade om var skratt-terapi. Och Anna kände sej precis lika obekväm som jag när jag en gång drabbades av dylik terapi. Under en fortbildning. Terapeuterna, skrattledarna, stod och betedde sej och skrattade på det mest onaturliga sätt och skulle ha oss att göra efter. Usch och tvi. Jag köpte det inte och kände mej pinsam. c tydligen mycket pinsam eftersom det kom tillbaka som magkramp när jag såg det upprepas i Solsidan idag. Jag skrattar när jag har roligt, jag skrattar åt humor som jag uppfattar som fin. Men inte på befallning. Det må vara hur terapeutiskt som helst då. Behöver jag aktivera magmusklerna gör jag en planka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar