tisdag 3 februari 2015

Musikmissbruk

Jag vet att det är en evighetsdiskussion det här med musik i radion. Och det görs undersökningar. Och kommer konstiga förklaringar till varför det är som det är. Talar nu om Radio Vega som är det enda jag lyssnar på - nån stund när jag lagar morgonmål och när jag sitter i bilen - tex på morgonen på väg till jobbet. Och jag vill påstå att de som lyssnar då är människor som jag - i åldrar 60 + - . Och vad får vi - jo kaotiskt skrammel istället för lugn skön stämningsskapande musik.
Är fullt medveten om att min musiksmak är ganska konservativ. Berätta ni andra - vad tycker ni om Vegas musik? Talar alltså om den som strös in mellan pratinläggen - inte något speciellt musikprogram.
Det andra sammanhanget jag vill klaga på är simhallen och vattenjumpapassen. Där är ålderskategorin 60++ , åtminstone det pass jag brukar gå på. Och vad får vi - nå för det första dålig ljudåtergivning. Konstigt - med den fina teknik som finns. Och för det andra - en musik som också här kan kallas kaotiskt skrammel. Och som inte är till någon hjälp för takten i vårt jumpande. Om vi nu hör den över huvud taget. Vi vill ha taktfast musik - tex gammal dansmusik och sen nån tryckare till avslappningsövningarna på slutet. Trallvänlig musik som vi kan sjunga med i. Är det för mycket begärt?
PS . Jag älskar musik!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar