fredag 27 februari 2015

Bra betjäning

"Gjorde" Stenhaga igår med väninna och var imponerad av den fina betjäning vi fick var vi än rörde oss. Och på svenska direkt. Man kunde nog inte undgå att höra oss. Två lärare som är ute och umgås... Lärarröster.  Som helt klart talade svenska. Och ändå vågade man tilltala oss. Ställen där jag brukar tycka att man inte ser röken av biträden hur man än letar - där blev vi tillfrågade om vi behöver hjälp. Och det respekterades när vi bara ville kolla - eller snusa på doftljusen. Och där vi faktiskt hade ärenden blev vi sakkunnigt betjänade. Sakkunnigt och personligt. Undrar om det har satsats på att skola de anställda att faktiskt vara till för kunden eller om det berodde på att de hade tid. Det var ingen trängsel i butikerna.
Oberoende vad det var kändes det bra. God kundbetjäning är nog ett trumfkort - och speciellt i tider när kunder verkligen behöver lockas med någonting. Heja Stenhaga!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar