fredag 13 februari 2015

Före, under och efter

Jag hör någon berätta om nånting som har hänt ett visst datum. Jag hör på radio/tv något om en händelse ett visst datum. Och jag kopplar. Kopplar till tiden före under och efter B:s sjukdom och död. Just ja, då visste vi ännu inget och han var frisk och rask. Just ja, då trodde vi ännu att det handlade om en konvalescenstid och räknade med att när allt var åtgärdat är han frisk. Just ja, då hade vi fått diagnosen och allt var oåterkalleligt och overkligt. Och i det skedet kommer fininställningen - nästan dag för dag hur det var. Just ja, det hände efter hans död.
Helt automatiskt och ofta utan dess större känsloladdning (undantag finns) tänker jag så här. Skulle inte förvåna mej om det kommer att pågå för evigt. Jag har fått en ny tideräkning. Före, under och efter tiden mellan november 2011 och juli 2012.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar