måndag 9 februari 2015

Livlinan

Min telefon (numera den enda fungerande telefon jag har) har egenheten att gå i lås då och då. Tänk om det händer när och om jag är i nöd och skulle behöva ringa 112. Dyrbar tid skulle gå till spillo medan jag skulle leta fram en bordskniv, trixa upp telefonskalet, ta ur batteriet, lägga i det tillbaka och starta upp telefonen på nytt. Det är inte ens sagt att jag skulle ha sinnesnärvaro eller möjlighet att göra detta.
Och jag har varit med om motvarande situation när B ringde och var i nöd och inte la på luren. Skulle jag inte ha haft två telefoner den gången hade jag inte kunnat ringa 112.
Min lösning, min livlina nu är en av mina gamla ur bruktagna telefoner. Utan simkort förstås men med ett batteri som torde hålla ett tag. Har den laddad och ska försöka minnas att ladda då och då. Och med den kan jag ringa 112 - trots att den saknar kort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar