torsdag 27 november 2014

Telefonetikett

Det här inlägget är en fråga. Till er som kan och vet. I och med att jag skaffade smarttelefon (och gjorde mej av med min fasta telefon) är jag nåbar på ett helt annat sätt än tidigare. Det betyder att det kommer in en del samtal. Och samtal jag missar. Ibland har jag telefonen på ljudlöst och ibland finns den på något ställe där jag inte finns. Måste dock säja att det är tacknämligt få som ringer. Så mycket bekvämare för mej med  kontakt andra vägar. Men som sagt. Missade. Som jag sedan nyfiket kollar upp på Fonecta (om det är ett obekant nummer). Frågan är - anser man att jag borde ringa upp dem jag missat? Jag gör det inte. Bryter jag mot telefonetiketten? Ok- jag kan ringa upp om det är någon jag känner och jag förstår att personen har ett ärende. Eller så kontaktar jag på annat sätt Men ett tydligt jobbsamtal. Ska jag ringa upp -på min lediga dag - eller ska jag utgå ifrån att man ringer det fasta nummer som går till den studiehandledare som råkar vara på jobb. Det senare tycker jag. Intressant att få ta del av åsikter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar