torsdag 31 mars 2022

Normal

 Det öppnades en ny butik i Vasa. En som man nu inte riktigt visste vad den kommer att sälja - lät som gamla goda Billigboden.
Nåväl - efter insamlingspasset tänkte jag att jag ska kolla in.
Normal heter den - anspelar på att det säljs normala varor till onormalt låga priser.
Men vilken struktur på hela butiken! När man väl var inne var det ingen återvändo - man vandrade labyrinten fram tills man kom till kassan. Inga genvägar här inte.
Och oj vad folk vandrade. Och tittade. Och stoppade upp.
Jag som inget skulle ha var ju i princip på väg till kassan så snabbt jag kunde - insåg att det inte var läge att börja köpa nåt. Kassakön verkade gigantisk.
Så jag fick be folk stiga åt sidan - sa att jag inget har köpt - och det gick riktigt bra.
Träffade på en farfar(?) med ett bebibarn i bärkorg. Han var i samma sits som jag men hade fastnat i massan. Så han kallade mej sin räddande ängel och hakade på och forsade efter i mitt kölvatten där jag bad om ursäkt, ville gå förbi, inte hade köpt nåt. Omväxlande på finska och svenska. Och så småningom var vi på lugnt vatten. Nån nytta ska man väl ha av sin lärartid och dito röst.
Nå vad sålde de då - vet inte men i huvudsak hygienprodukter. Blir säkert att handla där nån gång när de andra har vimlat klart. Och det lär inte bli på ett tag.




1 kommentar:

  1. Väldigt billigt Pukka te dock! 5,99 i vanlig affär. 3,10 på normal. Smaka på Pukkas - Ginseng matcha green te! ❤️

    SvaraRadera