tisdag 8 mars 2022

I kvinnorum

 Var ska man vara annanstans än i kvinnorum på den internationella kvinnodagen.
Mitt kvinnorum idag blev frissan. Alla stolar var upptagna av pratglada kvinnor - ett surr i salen. Men trots surret är man priva med sin egen frissa. I en frissabubbla. Och som vanligt tog inte samtalsämnena slut.  Kriget och känslorna, coronan, stickning, skärifärder, hundar, mående - you name it.
Och saxen gick och skapade en fin frisyr utan att jag sa ett ord om hur jag ville ha det. Så blir det med mångårig kontakt.
Bland alla glatt pratande kunder var det en som stack ur - på ett positivt sätt. En som satt ensam under torken när jag kom - och glatt antydde att det är hon som är den enda nu. Vi kände inte varann från förr men det var absolut inget hinder för att vi bums fick en glad kontakt. Hörde henne i bakgrunden sen också. Ojoj, litet mera av den mentaliteten åt folket!
Nöjd med min stund i kvinnorummet, terapistunden kan man kalla det.
När jag gick satt två män och väntade på sin tur. Hoppas de också fick ta del av kraften och positivismen i kvinnorummet.
Dessutom - min frissa klipper en så stabil frisyr åt mej att den håller perfekt två månader. Ses i maj!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar