tisdag 22 februari 2022

Ur, led!

 En blick upp mot kyrkans tornur för att se hur tidig jag är på väg till kyrkan eller nåt däromkring. Hallå, inga visare. Nytt försök en bit längre fram - inga visare! Alla visare är borta! Och har varit det ett bra tag. Ser fånigt ut och dessutom tycks det sitta i det där att kika upp mot kyrktornet - fast jag vet.
Storklocka på Aktiahuset visar fel - men det är inte nåt nytt. Underligt att det ska vara så svårt.
Blodprovtagningen i nya utrymmen - väntrum där folk sitter och förgäves försöker hitta en tid. Blir nog att ta till egen telefon - inte en väggklocka. Jag skulle kunna donera en.
Och en till till datastödutrymmet där jag nästan skulle kunna svära på att vi har haft en väggklocka. Men icke igår.
Tycker också att jag har saknat väggklocka i Rewell center. Har funnits.
Är det lika ute med att  visa tid offentligt som det är att ha armbandsur? Fram med telefonerna.
Tack och lov att det finns en pålitlig tidvisare i Askos hörn, en som dessutom visar temperatur - för si termometer äger inte jag - använder bara telefonens apptemperaturer.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar