söndag 20 februari 2022

Så länge man har elever

"Man lär så
länge man har elever" - en lätt travesti på ett ordspråk.
Ja, ja säjer jag - det är sant!
Hur många gånger har jag inte lagt ut en fråga på Fb och många av mina elever (som jag kallar alla som jag nångång varit i kontakt med som lärare) har tagit sej tid att svara.
Andra Fb-vänner svarar också men påfallande ofta är det eleverna som kommer med den ultimata förklaringen.
Ofta handlar mina frågor om teknik - modern teknik. Och det är ju förstås i den världen de finns - de som nu är unga vuxna.
Senast ställde jag en fråga om Android-tv, ett begrepp som jag inte hade nån susning om. Det tog inte lång tid förrän jag blev uppdaterad så jag kunde konstatera att jag vet allt jag behöver veta.
Också mina jämnåriga var inne och förklarade men det var nog eleverna som kom med de mest utförliga svaren. Tom så att jag fick svar i chatten.
Tack mina ungdomar för att ni ids - och också orkar svara på följdfrågor tills jag förstår.









.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar