fredag 30 oktober 2020

Så fantasilösa!

Varje dag blockerar jag flera typer av mankön som vill följa mej på Instagram. Solklara fall - utländska namn som jag garanterat inte har nån kontakt med.
Men de här som söker kontakt via Fb då? Nu nyligen - med finska namn - boende i Finland. Trots att jag vet att det troligen är bedragare tänker jag ändå att jag vill ge dem en chans att förklara sej. Tänker att det kan vara en riktig person som söker kontakt. Och det har ju hänt och jag har fått verkligt trevliga kontakter.
Men - ett par fall nu som är helt fantasilösa. Finska namn alltså - boende i Finland. Med Fb-profiler som verkar mer eller mindre äkta. Jag skriver min klassiska fråga - på svenska - Du sökte kontakt på Fb, känner vi varann?
Får svar på nästan korrekt svenska med en berätttelse som förklarar varför de skrivit på finska först - mor från Finland. För att förklara sin svenka berättar de att de bor i Sverige men nu är på jobbuppdtag på Malta.
Så fantasilöst att bjuda på samma story - och till en så omåttligt populär person som jag då dessutom. Som redan vet att det bara är att säja Thank you and good bye och blockera.
Ibland skulle jag ha lusat att hänga kvar och se hur lång tid det tar innan de kommet till det de vill - ha pengar. Hur de inte har pengar till hemresa från Malta - hur de har tappat pass och andrra handlingar. Men jag gitter inte - och hoppas att ingen annan heller gitter. Men - mera fantasi gubbar ( eller robotar)!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar