tisdag 6 oktober 2020

Mindre sug

 Min mamma var ingen vän av dammsugare - hon tog hellre till sopborsten. Ofta.
Tydligen har det gått i arv till mej. Använder dammsugaren - ja. För att jag vill ha bort dammet. Men utan glädje.
Nu har jag en idé. Det efter att jag under flyttstädandet träffade på en så smart golvmopp. En med sprut. Finns alltså alltid till hands - beredd att ta knäcken på fläcken. Kanske den också skulle duga till veckostädning utan sugare.
Storsopor i kök och tambur med sopborste och golven med moppen. Inget damm som flyger runt.
Mattorna då. Alla utom en dammas över balkongräcket. Den stora tunga - ja den får väl möta antikviteten Matto-Mikko.
Gamla golvmoppen skulle ju också duga för den här strategin men jag tror att den nya sprutmoppen skulle användas oftare eftersom den står där - redo med såpavatten i behållaren.

Vad tror ni?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar