onsdag 16 september 2020

Fransar och bryn

 Jag hade som ung stora komplex över mina ynkliga och ljusa ögonfransar. Och ögonbryn med för den delen.
Kakmascara och spotta på penseln var det som gällde. Om man  lyckades få till det - minns att min pappa av nån anledning ogillade att jag "målade mej".
Med tiden blev det bättre typer av mascara och i något skede gick jag inte utanför dörren utan att stryka färg på fransarna. Numera är jag mera barmhärtig med mej själv. Har dessutom konstaterat arttr många andra i min ålder också har ynkliga fransar. Sker det månne nåt med åren?
Tänkte i något skede att permanentfärgning skulle göra susen. Det gjode det dock inte. Märktes knappt eftersom fransarna fortfarande var ynkliga och färgen inte innehöll fibrer på samma sätt som mascaran.
Ögonbrynen då. Varje gång när frissan kortar av pannluggen lovar jag mej själv att sätta färg på brynen. Glömmer dock bort och dessutom är det inte så enkelt att få det snyggt.
Men nu - nu ska ögonbrynen få sej. Bokade tid för färgning till imorron. Huj, blir spännande. Men vi får ta det försiktigt. 
Fåfängans marknad - en så viktig marknad ibland.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar