onsdag 22 juli 2020

På plats

"Eftersom vi inte kan resa utomlands i år väljer vi att resa i hemlandet"- så säjer de flesta finländare som blir intervjuade. Jag trodde finländare drar till sommarstugorna när semestern börjar och hålls där hela tiden. Själv reser jag ju inte just alls.
Trevligt att du får miljöombyte när du har kollo säjer folk åt mej. Nej, o nej - jag behöver inte miljöombyte. Har jag glädje av kollo är det inte av den orsaken.
Antar att jag hör till en minoritet - den som vill vara stationär. Jag skulle kunna (och vilja) vistas på Kaserngatan i mitt hem hur länge som helst utan att byta miljö. Eremit?
Jag passade alldels utmärkt in i mina två "karantäner". Njutit helt och fullt av tiden under fotrehabiliteringen och också den frivilliga karantänliknande tillvaron i början av Coronatiden. 
Blir aldrig slut med uppgifter och pyssel i mitt hem. Känns nästan syndigt att bara vara.
Nå, nu rör jag ju på mej. Mera ute på stan och så kollo förstås. Och ikväll konsert. Men med hemmet som bas.
Och lustigt nog - förmodligen för att det inte är lämpligt - så längtar jag efter en dagstripp till mysiga Umeå. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar