torsdag 23 juli 2020

Änglar finns

Jag träffade just en. På ett äldreboende. En vuxen kvinna som tydligen hade ett år kvar av sina studier och jobbade tillfälligt på stället. Till mångas stora sorg tydligen - man uttryckte en stark vilja att ha henne kvar. Både anhöriga och boende.
Till det sa hon att hon nturligtvis kommer att komma på besök när hon återgår till studierna. "Inte lämnar jag er". Man får hoppas att hon kan komma tillbaka efter avslutade studier för så mycket har jag sett av hennes värme och engagemang att jag förstår att hon kommer at bli en alldesles fantastisk vårdare.
När jag gick såg hon med allvar och värme på mej och uttryckte sin glädje över att jag hade kommit - hur viktigt besöket var för den boende. Och det var något som verkade vara viktigt för henne själv också.
Jag träffade också en kerub på stället. Ett änglabarn som tycktes finnas till hands med gott humör och tjänstvillighet. Så ung att han nog var en sommarjobbare. Tänk vilken bit av livet han får lära sej mera om under det sommarjobbet!
Vi fick för övrigt träffas inomhus nu - i en aula. Med ansiktsmask och spritade händer.
Man bokade tid och så ordnades det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar