onsdag 19 februari 2020

Bakom disken - alltid

Fick just ett uppprop inför sommarens Röda kors-stämma i Botniahallen. Frivilliga behövs. Jess - det vill jag nappa på. Anmälde mej till två dagar, flera olika uppgifter. Helst på infosidan vill jag vara.
Började så filosofera över min uppenbara iver att göra talkoarbete - att stå bakom disk på tillställningar jag deltar i.
Några exempel.
Under studietiden krängde jag drinkar på Kåren. Och var biljettförsäljare. Och jobbade i kulisserna på kemisternas tillhåll Axelborgen.
På somrarna under ungdomsåren sålde jag biljetter på travtävlingar (såg aldrig på själva travet).
Som vuxen har det fortsatt - frivilligarbetare på Kalevaspel och Missionsfest.
Senaste vår - rensning av invasiva balsaminer i en park.
Och nu då Röda korsets stora evenemang.



Vad är det med mej?  Är med utan att vara med som vanligt folk. Trivs så bra att träffa folk i rollen som frivillig. Träffar ju massor med folk. Är det månne min inkompetens som minglare det här nu igen? Klarar inte av festerna och tillställningarna om jag inte har en roll.
Ho vet - men kul är det att talkoarbeta. Gemenskap och kontakt. Ser fam emot  att vara i Botniahallen i början av juni.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar